پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی دوره ابتدایی و ۹۰ درصدی در متوسطه تاسیس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار با دکتر غلامعلی ملاح معاون وزیر آموزش پاکستان، اظهار کرد: نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده برای همگان مشخص است و ضرورت آن نیز قابل درک است.


وی در ادامه گفت: عدالت اجتماعی یک مسئله مهم جهانی است که مهمترین وجه آن عدالت آموزشی است که پس از انقلاب اسلامی، فعالیتهای بسیاری به منظور تحقق آن در آموزش و پررش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد الف تا و ساخت ایران، تصریح نمود: رویداد الف تا به منظور ایجاد یک بانک ایده  و طرح‌های تحولی و نمایش دست آوردهای نظام تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه هنرستانها با عنوان ساخت ایران برگزار شد و در مسیر ایجاد گفتگو میان ملتها برای رشد تعلیم و تربیت یک رویداد با اهمیت بوده است.


عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فعالیتهای گسترده در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، تصریح کردد: برای جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه در زمینه افزایش نرخ پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان لازم التعلیم تلاشهای بسیاری صورت گرفته است.


کاظمی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


وی در ادامه اضافه کرد: بستری که برای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل فراهم شده، الگوی مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی است که توجه ویژه‌ای به این مدارس شده است.


عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در زمینه دانش آموزان اتباع، اظهار کرد: بر اساس سیاستهای کلان کشور زمینه آموزش برای اتباع خارجی در ایران فراهم شده است و تحصیل ۱۹۵۵ دانش آموز پاکستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه به عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی را دارد.


وی در ارتباط با آموزش مجازی در دوره شیوع بیماری کرونا، گفت: در دوران تعطیلی مدارس با راه‌اندازی سکوی آموزشی و بستر شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی پیگیری شد و امروز نیز با عنوان یک ابزار مهم آموزش ترکیبی از آن بهره برداری می‌شود.


کاظمی با اشاره به تنوع بالای رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: در بیش از ۱۵۰ رشته، ۱ میلیون و ۸۴ هزار هنرجو در هنرستانها مشغول به تحصیل هستند که این رشته‌ها مشتمل بر صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر و غیره است.


وی در ارتباط با پژوهشسراهای دانش آموزی، گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی به منظور ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تحقق روحیه پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان پیگیری می‌شود.


به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیپلماسی مهارتی در پایان، افزود: یکی از موضوعات با اهمیت میان کشورهای همسایه مسئله دیپلماسی مهارتی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و تاسیس هنرستان‌های مرکزی یک راهکار مناسب برای توسعه آن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرننه ما یا ننه بورکینافاسو مسئله این است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *