تغییرات بنیادین در ساختار و مأموریت های نهضت سوادآموزی آغاز
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تغییرات بنیادین در ساختار و مأموریتهای این سازمان و حرکت بهسوی مدرسهمحوری و ارتقای مهارتهای فردی خبر داد.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها که با محور عدالت آموزشی در حوزه فضا، تجهیزات و کیفیتبخشی برگزار شد، با تشریح برنامهها و سیاستهای آینده، از تغییرات بنیادین در ساختار و مأموریتهای این سازمان خبر داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسویه کامل بدهیهای سازمان تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: با وجود محدودیتهای اعتباری، تلاش شد منابع بهدرستی مدیریت شده و تمامی بدهیها پرداخت شود. همچنین تأکید میشود که مسئولیت جذب منابع و جلوگیری از برگشت آن به خزانه، بر عهده استانهاست و پیگیریهای لازم باید توسط آنان انجام گیرد.
وی با اشاره به بازنگری اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی براساس حکم برنامه هفتم توسعه کشور، تصریح کرد: مطابق این اساسنامه جدید، مأموریتهای سازمان از آموزش مهارتهای خواندن و نوشتن فراتر رفته و به سمت آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی سوق داده خواهد شد. این گام مهم، پاسخی به نیازهای روز جامعه است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از امضای تفاهمنامهای میان معاونتهای ابتدایی و سوادآموزی خبر داد که بر اساس آن پایگاههای سوادآموزی در مدارس ابتدایی راهاندازی میشود.
وی افزود: با این تحول، از حالت عرضهمحور به تقاضامحور خواهیم رفت. افرادی که نیاز به سوادآموزی دارند، باید خود برای ثبتنام اقدام کنند. این رویکرد، شرایط آموزش را به سوی استانداردسازی پیش میبرد.
به گفته عبدالرضا فولادوند، برنامه بازدیدهای میدانی از روند آموزش از اوایل اردیبهشتماه آغاز خواهد شد و آییننامه کلاسهای مدرسهمحور نیز در آینده نزدیک به استانها ابلاغ میشود.
وی با تأکید بر ضرورت گسترش آموزش مهارتهای کاربردی، خاطرنشان کرد: بخشی از آموزشهای مهارتی که در جامعه متولی مشخصی ندارند، از این پس به حوزه سوادآموزی سپرده خواهد شد. از جمله این مهارتها میتوان به الگوی صحیح مصرف انرژی، آب، برق و گاز اشاره کرد که میتوان با آموزش معلمان و استفاده از ظرفیت مدارس، آنها را در جامعه هدف توسعه داد.
منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز